Alla inlägg under oktober 2009

Av Angelica - 31 oktober 2009 17:57

Ja kan jue börja me att svara på Helenas komentar sist.

Nej det är inte tungt ÄN :P vi har inte börja me riktiga svärd och me brynja å sånt.. :P

Utan vi håller på med trä och vanliga kläder.. :P så än är det lätt.. hehe..


Ja så...

Tunga beslut ställs vi inför ofta.

Nu är det inte jag som har ställts inför det beslutet, och jag vill verkligen inte ställas inför det heller än på en väldigt lång tid....

Men ni ska verkligen ha en stor guld stjärna....

Det är inte alla som gör det hära, de va underbart att ni inte tog det som en varning, utan ett tecken på hur illa de igentligen va..

Och att de bara fanns ett beslut att ta.....


Jag vet att det är lite dimmig skrivning... men ja vill inte ta upp om va det är och vilka det handlar om.


Kan bara att säga att ja älskar er allihopa <3



Av Angelica - 27 oktober 2009 23:16

Eller jaaa.. inte så illa som de låter..

men riktigt skoj va de iaf! grymt roligt att man fick "möta" nån me lite tempo och som själv låg på samma nivå =)

lät som att jag har hållt på me de hära hela mitt liv, meeen det va första gången ja va mä å slogs idag...

förra gången kollade jag bara...

meeen det kändes som att ja hade en känsla för det dära iaf.... vi får väl se hur det går nästa tisdag...



Snart är det vänner!

och i morgon är det möte!


Hej!

Av Angelica - 27 oktober 2009 15:29

På medeltida stridskonst =)Ska bli skoj! men få se om ja ska va me nånting... :P


Tack sara för komentaren =) den värmde!

Få hoppas att allting ordnar sej me innebandyn nu!!


Trött å seg idag.... idag är väl den enda tisdagen på länge som ja verkligen inte känner nå städ lust. :P

Ååå min städdag... moorr... meeen man kan väl inte vara lika taggad å städa jämt.. :P dessutom så är det inge stökigt heller =)


Har mammas tussen här just nu.... Dom håller på å målar å gör fint inne på Basse nasses rum.. sååå dom vela inte riktigt ha en färgad kisse så han fick komma in hit å hålla mej å trulsa sällskap.....

Tok kissen de dära....


Jaja jag har inge mera å säga.... förutom att ja är väldigt sällskaps sjuk!


HEj!

Av Angelica - 26 oktober 2009 02:07

Men det första som kom va stor besvikelse...

Ja kan inte rå för att det kommer...

och jag tror med den känslan att ja ha reagerat rätt...

Ja vill inte skriva så mkt om det här, tycker att ja inte behöver skriva de alldeles öppet...

Men ja kan säga att ja ha inte satt mitt arsele å åkt den vägen för att sitta på bänken å titta på...

Jag förstår inte riktigt varför ja aldrig får chansen att visa vem ja är?

Varför får ja bara hoppa in en sväng för?

Jag vart riktigt ledsen idag faktsikt, och jag känner mej inte riktigt lika taggad...

men ja vet inte.. imorgon är det en annan dag och kanske ja känner mej taggad i morgon igen?

Det här va jue nånting ja verkligen har saknat som fan, men ja kan inte bara va me på sidan av...

Det känns inte riktigt rätt.....


Vi får se hur det här blir... men efter idag så känns det inte lika roligt längre...

Av Angelica - 20 oktober 2009 22:46

Nu är det så att min käre syster tycker att det är lite tråkigt att jag är dålig på att uppdatera min blogg ;)

Såå ja tänkte väl göra ett försök nu ikväll då =) hihi


Har precis komme hem efter en väldigt trevlig kväll, så kan väl försöka att samanfatta dagen lite granna. 


Dagen börjar inte förns man har fått i sej minst 2 koppar kaffe... Då börjar man vakna till liv på riktigt faktiskt..

Och redan igår kväll så bestämde jag att tisdagar, det får bli min städdag!

Me tanke på att jag tränar, mån, ons och tors, sen match på helgerna....

Och en fredag så vill man INTE städa!

Så det är trevligt med en tisdag =)På nå konstigt vis så får ja rätt mkt gjort när det gäller städningen också.. :P hehe


Trulsa fick springa ut å in (i sele) som hon vela så ja fick ha altan dörren öppen så de kom in lite underbar kyla! :P

Allting gick super bra.... tills posten kom!!!!

Ja blir så jävla förbannad på det dära jävla soc!

Helvetes jävla handläggaren kan gärna få komma hem å spendera en månad tillsammans med mej så får hon se va underbart gott ställt ja har!

Jävla kärring alltså.... Här har ja gått å väntat å väntat.....

Mitt ombud har försökt ringt dom i 2 dagar, utan att lyckas....

Så kommer det hem ett brev där ja måste komplettera min ansökan med ett kontoutdrag på mitt sparkonto!!

Fast ja har skrivit de FLEEEEEERA gånger till henne att DET GÅR INTE ATT FÅ UT NÅ KONTOUTDRAG PÅ DET.

pga att de inte har hänt NÅNTING där sen ja va liten!

Meeen hon är jue helt förstoppad i skallen eller nånting!

Så jag tog å ringde till banken idag och fråga om dom kunde skriva ut ett kontoutdrag på de...

Å ja kan juh lova att hon vart väldigt fundersam över varför ja skulle ha ett kontoutdrag på nånting det inte finns å ta nå utdrag på!!!

Jaja mitt ombud ringde mej senare på eftermiddagen... å ja kan lova att han va VÄDLIGT arg!

Han skulle minnsan ta och ringa till den där människan i morgon!

Jaja ja blir bara förbannad när ja skriver om det så det är lika bra att sluta med de nu... :P


Mats fråga mej idag om ja vela följa me han på medeltida stridkonst! å det såklart nappa ja på!

Gelica älskar allt som har med medeltiden att göra!! :D

Sååå jag har varit iväg idag å sett på när dom slogs med "svärd" å vart riktigt sugen själv på att börja!

Vi får se nästa vecka då va som händer =) Tyckte att de va riktigt skojigt iaf!

Fick äntligen dra på mej en ringbrynja! Å den va sådär sköntung =)

Bilder på de finns på min bilddagbok =) Tror det finns länk till den här på sidan =)


Meeeen jaaa.... jag orkar inte skriva nå mera!

å snart börjar vänner =)


Puuuuuss!

Av Angelica - 16 oktober 2009 18:38

Men det är nånting man vid det här laget ska vara van vid igentligen...

Meen det är nog nå man aldrig riktigt bli van med...

Jag är iaf inte född till att vara ensam... Tycker det är det värsta...

Men jag är hellre ensam än att ha en massa folk omkring mej som man inte kan lita på...

Sen ja blev sjuk har man börja märkt rätt rejält vilka som är ens vänner igentligen...

När ja behöver dom som mest så försvinner dom...

Kanske ja får skylla mej själv för att ja inte ber om det? Eller så kanske det är lika bra för att en rikti vän ska finnas där utan att man ber om det?

Jag vet inte, jag behöver inte en massa vänner... Bara nån iaf...

Har kissen här nere... Hon är väl en stjärna iaf...


Jag har inte energin i mej att be om vänskap, jag har ingen energi alls.

Det tar verkligen på en när man för miljonte gången går igenom sitt liv ofrivilligt igen...

Det är inget ja ber om, det bara kommer..

Nöter hjärnan ur mej....


Jag har inte valt den här situationen, jag kan inte göra så mkt åt de än å ta de som kommer, arbeta igenom det ännu en gång och bara vänta på nästa.

När jag mår bra försöker jag verkligen att ta vara på den tiden.

Men jue längre man gå ensam desto svårare är det att ta sej ut i det sociala..

Jag är glad att ja klarar av innebandyn. Det är verkligen nånting jag har längtat efter..

Men när ja mår bra så tycker jag att det är rätt skönt att vara ensam också, det krockar lite granna där.


Jag har ingen aning om va ja skriver som vanligt...

det är bara en massa bokstäver och ord som flyter ihop till en mening kanske... ja vet inte...


Jag tycker verkligen inte om det hära iaf!

Av Angelica - 16 oktober 2009 13:42

Ja jue fler steg ja tar framåt, detso ondare gör det att falla tillbaka...

Jag vet hur det är att må bra, jag vet att allting löser sej, jag vet att ja kommer att bli frisk...

Men jue bättre ja blir, och detso piggare ja blir, desto ondare slår det tillbaka på mej när min ångest tar över.

Jag kan inte kämpa emot den, inte än.

Men ja vet att det blir bättre... Men just nu gör det hemskt ont..


Jag har bestämt mej för att vara ensam, jag fixar det här själv... Jag är så illa tvungen.

Är så jävla lej på allt som har me de så kallade kärleken att göra..

Det slutar alltid på samma vis...

Men jag vet inte om ja orkar bry mej så värst mkt nå mera...

Det är jag å katten...

Sen har ja jue min underbara familj...

Ja gnäller inte på han, utan ja gnäller på mej själv när ja vet att saker å ting slutar på samma vis jämt å ständigt när det gäller kärleken för mej... Så ja förstår inte varför ja inte håller mej undan den...

Jag behöver den inte...

jag  behöver vänner och ett liv....


Äh ja har ingen aning om va ja skriver idag...

Känns förjävligt allting iaf.... Men det är bara å avakta och göra det bästa av situationen....

Ligga hemma me kissen de e ja bra på iaf, så de får bli de under helgen....


Har för övrigt hämtat mitt körkort idag... underbart att ha de igen!

ska hålla hårt i det hära så att ja inte tappar bort de igen!


Hej!

Av Angelica - 13 oktober 2009 19:35

Efter några dagars uppehåll så känner jag att ja ha lite blogglust =)

Få se hur länge de varar! :P


Matchen i söndags gick kanon bra trotts förlust =)

Men vi i laget har aldrig spelat en riktig match tillsammans förut och vi mötte ett lag som tydligen låg i toppen förra året. Så en förlust på 5-2 tyckte ja va riktigt bra jobbat av oss!

Stod i mål sista 20 minutrarna av matchen, och dom jäklarna fick en ett mål... Meeen ett de gör väl inge!

Super nöjd med mej själv efter den matchen!

Märktes igår! Va på toppen humör hela dagen, även under tränigen =)

Spelar verkligen i ett kanon lag, toppen tjejer som är med! :D


Så va de med det =)

Idag så skulle jue lilla jag till min kära psykolog!

Hur gick det me de tror ni??

Jooo som vanligt så kom jue min ombudsman och hämta mej, och innan vi klev ur bilen när vi va framme så sa jag: -Jag lovar dej att idag är det nå strul igen med henne!

Å tror ni inte på fan att hon inte ens är där!!

Hon va inte ens i stan fast vi hade en inbokad tid idag!

Hur tokigt vart inte de då? :P

Jaja men jag å mitt ombud kom på att vi kunde jue ut å leta personlig sponsor till mej... =)

Va på 4 ställen, 2 av dom sa nej på en gång.

på ett ställe så sa dom att vi skulle ringa till falun för där satt alla "chefer" och på ett så va dom väldigt intresserade och tyckte att ja skulle skicka in ett mejl om mej själv, om laget osv.

För han sa det att han vet knappt va innebandy är, men vi vill gärna vara med och stötta ungdomarna i sin idrott!

Å hur fan bra låter inte de då!?

Få hålla tummarna bara på att de går vägen!! :D


Efter det kom ja hem och åt lunch med grannen... Lax och wookgrönsaker! Super smaskens! 

Drack lite kaffe å snacka lite skit =)

Sen kom ja jue på att ja lä nog faktiskt in å diska! vill inte ha en monster disk igen!!

Men ja kan jue lova att de va jue inte BARA disken som vart gjord!

Satan i gatan ja vet inte vart ja ha fått denna energi ifrån!

Inte för att de e speciellt stökigt här hemma! Men ja ha fixat och donat me annat som ja inte brukar göra...

Som att rensa grejor, möblera om lite granna å jaaaa...... totalt städat är det nu!!

Sååå jävla nöjd me mej själv nu så de e nå helt tokigt! :D

Det är bara garderoben kvar, meeen få se om ja orkar byta lampa där inne i morgon så ja kan göra nånting åt det å..

För just nu har ja gått i strejk! Vägrar göra nånting mera! :D

Meeen de kommer väl fram nånting som ja tar tag i sen å.... baaa för mej.. :P haha

Kan inte dom här tok rycken komma lite oftare?

Så att man slipper göra så mkt hemma?

Så man kan ut å springa eller nånting istället? :P hehe...


Jaja nog om det =)

Min älskade kisse misse är inne å dejtar hos min käre mor nu....

Tycker jue att dom ska ta å para sej lite granna så att de kan komma lite bäbisar efter våra små kära =)

Meeeen förstår Trulsa.... skulle inte vilja ha den där jätten över mej! :P

Han är född i Mars i år..... Å han väger 4 kg!!!! å han är INTE tjock!! utan han är bara stor som fan!

Trulsa min lilla tös hon väger jue bara 2,4 å hon är född i juli förra året.... han är jue dubbelt så stor!!! jisses.... monster katt de dära kommer att bli......  min lilla hon kommer inte å bli så mkt större... kommer å se ut som en liten bäbis hela livet =) <3


Jaja ja å min bäbis... Tokigt =) hehe....


Nee men nu vart de väl lite intressan läsning för er hoppas jag! :P

Snart kommer det en underbart god macka från subway hem!! *muuuumms*


Over and out!

Presentation

Omröstning

Lider du av nå psykiska svårigheter så som ångest eller depression?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards