Alla inlägg under februari 2010

Av Angelica - 26 februari 2010 15:53

Allting har flytit på väldigt bra...

Allting har gått fort som bara den...

Jag har redan en plats för arbetsträning..

Och jag har verkligen sett fram emot det..

Här gör jag allting så bra, å allting funkar så jävla bra för mej..

Å så ska FK krångla! IGEN!!

Jag orkar inte! Jag har verkligen inte haft nå pengar alls dom senaste veckorna, så jag har sett fram emot idag, men som vanligt så får ja inte de ja ska!

Utan jag har fått 300 spänn!! What!?!?

Sluta krångla för mej!! DEt spelar fan ingen roll hur mkt man jobbar själv för att få bli frisk, för att slippa sjukskrivning, för att jag ska få komma ut i arbete och bli självförsörjande!

Så ska ANDRA få förstöra allting för mej!!

Jag orkar verkligen inte med dom dära mera!

Det tar verkligen musten ur mej! Jag orkar inte med det hära!

Varför ska man jobba så jävla hårt själv när man bara får skit tillbaka!?

Fan, man ska jue va rejält frisk för att orka vara sjuk å ha me försäkringskassan att göra!!

Jag börjar jue på måndag! Förstör inte mej tis dess!!

Tack så jävla mkt!!!

Av Angelica - 25 februari 2010 17:01

Satan i gatan va spännande de här ska bli! =)

va ute på räddningstjänstens övningsområde idag på möte.

Hade ställt in mej på att få träffa 2 st, men det vart 5 st som skulle va med på mötet!! :O

Och jag är verkligen inte van med att så många ska sitta å lyssna på mej när ja pratar..

Vart rätt pirrigt, men det gick bra ändå =)

Dom va väldigt trevliga, och det verkar vara människor som ja kommer att trivas med =) 

Bara det får ta lite tid att släppa blygheten och nervositeten..

Det är ett VÄLDIGT varierande yrke, precis som ja vill ha det, vill inte stå å nöta samma grejer hela tiden...

Han sa det att om dagen blir 60% som man har planerat så är det en väldigt bra dag! :P

För så mkt annat kommer det in..

Fick en liten rundtur på området också, lite invecklat ställe, så de kommer nog att ta tid innan ja hittar runt.. :P hehe...


Jaja men ja ska börja på måndag iaf, och det kommer att bli ett väldigt varierande schema, eftersom jag ska jobba två timmar per dag till å börja med, så ska dom försöka lägga in mina få timmar då det händer som mest..


Jah nervös är jag! =) Men det kommer att gå bra!


Ska på träning snart också, kul kul =)


Hej!

Av Angelica - 24 februari 2010 17:22

Nu går allting så fort här så ja hinner inte ens bli nervös tror ja.. :PHaha..

Min ombudsman ringde mej idag å tala om att han hade pratat med den här tjejen från räddningstjänsten.

Och hon kom ihåg att han hade ringt förut angående mej och min arbetsträning =)

Det är jue posetivt! :P

Dom hade vare tvugen att sagt nej till så många nu, men min ombudsman sa de ti henne att här kommer det en tjej som ni inte kan säga nej till.. :P hehe..

Så dom satt å prata om mej å va som skulle passa mej, så sa hon att jag skulle kanske passa ute på räddningstjänstens övningsplats, bysjön.

Så hon skulle ringa dit å höra med honom där, och under tiden så ringde min ombudsman mej, han sa det att jag skulle bara ringa så att ja visste att det inte var helt stopp där, men han visste inte hur det skulle bli och när hon skulle ringa upp han igen.

Han är bäst min ombudsman, men jag har lite svårt att tro allt han säger om mej.

Är ja verkligen som han säger?


Det tog inte lång tid förns han ringde upp igen, då har hon redan ringt upp!

Å vi ska på möte dit i morgon kl 14!!! :O

Oj oj oj va fort det gick! :D

Jag ser fram emot det, men är lite nervös, det är första gången på länge ja ska ut i nånting nu.

Men jag vet att det kommer att gå bra, hur det än går =)

Shit alltså, det va igår jag va till AF, och idag har ja redan bokat ett möte på en plats! Det går fort som fasiken!

Ni käre läsare får nog reda på i morgon hur det har gått! :D


Annars så va ja jue på match igår, en härlig förlust med 16-2.. :P

Men ack så roligt vi hade de! det är riktigt sköna tjejer som är med! =)

Och det är jue att har roligt som vi är ute efter!

Och dom yngre tjejerna är så grymt duktiga! Det är så jävla roligt å se dom spela! =)

Nästa säsong så blir de div 3, det passar oss utmärk! Så  vi får bygga upp laget och spela ihop oss =)


Och inga kisse ungar har det komme än, men de e inte långt kvar, märks på trulsa gumman, hon är inte alls som hon brukar, så de står inte på förns ja har ett zoo me kattungar här!! :P ha..


Njee tvätta lite kanske!


Puss  

Av Angelica - 23 februari 2010 13:11

Jajemän, idag va de det efter längtade mötet =)

Med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan!

Va där i 2 timmar typ! :P

Men nu är äntligen den här processen igång! :D

Min käre ombudmans ska ringa till den där tjeje i falun som jobba på räddningstjänsten.

Han har jue pratat med en kille i falun förut, och han sa jue att en arbetsträning skulle dom nog kunna fixa åt mej =)

Så de ska bli spännande å se va dom säger nu! :D

Jag är så posetivt inställd till de hära så de e sjukt! Ja bara längtar att få gå ut å göra nånting! :D

Men nu står deti nte på förns det är dags!

Ska på möte den 10 mars igen. Få se va som sägs då, ska även lämna in mina meriter. Å det e jue inte så mkt.. :P

Me tanke på att ja faktiskt bara  va 21 år när ja sjukskrevs!


Meen jaa. det här kommer att gå bra! Det känner ja på mej! :D

Njeeh om man ska städa lite då?

Mitt ombud kommer jue om nån timme igen =)

Bra de Hejhej!

Av Angelica - 21 februari 2010 22:42

Yes det vet väl alla om.. :P


Mitt städande har inte gått så bra i helgen! Förvånad?? Näa... :P

Jag verkligen hatar å städa! Å de värsta som finns är å dammsuga! usch å fy för de!

Men nu har ja snott in mammas dammsugare iaf, så ja ska väl ge den ett försök i morgon!

Och det hära med å straffa mej själv med att inte få tvätta innan ja dammsuga gick jue itne så bra heller! :P

2 maskiner tvättade å ingen dammsugning! Fyyy på mej! :P

Hahaha...


Helgen annars har varit rätt så tråkig, men det har gått ändå =)

Man sitter jue bara å längtar tills match dagen under helgen för att innebandy är så sjukt skoj! :P

Meen matchen idag gick inte så värst bra, fick nog några skott för mkt på min käre handled under uppvärmningen så det börja blöda (innuti) å vart svullet, å gjorde sjuuukt ont! Ajajaj, fick spela hela matchen med en ond hand!

Tur att de va rätt han iaf! Kunde jue inte ens stötta mej på den! *morr*


Men men nya tag i morgon, dags för träning då!

Sen match på tisdag igen! I valbo denna gång.

Seeen träning onsdag och torsdag.

Jisses alltså, 5 dagar i rad! Undra hur ja kommer se ut på fredan! :P hahah..

Me like it! :P


Att spela innebandy är tamefan de bästa ja vet!

Nu får dom mej inte från plan förns ja är alldeles för gammal eller förns ja sitter i rullstol! Så de så! :P


Hej på er!


 

Av Angelica - 19 februari 2010 18:21

Jah, ja ha jue faktiskt hitta på lite städ ork.. :P

Meeen ja orkar inte städa allt på en gång... försöker fixa om lite i lägenheten å så att det inte är så mkt överallt...

Ja ha jue så liten lägenhet!! Morr.. .

Vill ha jobb så ja kan få rikti lön å kunna skaffa lite större lägenhet!Yeah.

Meeen nästa vecka ska ja ti AF iaf =) Bara 4 dagar kvar!! :D

Jag är nog den enda som ser fram emot å få gå ti AF så här mkt?? :P haha..


Meeen nu har ja gått sjukskriven sen augusti 08, å ja ha blivi så pass stark att ja vill gå ut på nån form av arbetsträning! Ska bli riktigt spännande å se hur ja kommer att klara av det, hur ja lixom kommer att må?

Är det för tidigt eller är tiden perfekt?

Tror det är perfekt ja.. Jag känner så starkt att det är just det jag behöver nu.

Få lite socialt omkring mej, få nånting att göra!

Kommer jue bara att bli 2 timmar om dagen till att börja med, men ja känner att de kommer nog att ta tid innan ja kommer att klara av att jobba oregelbundna tider, typ helger å kvällar.

Behöver ett vanligt 7-16 jobb... Behöver ha mina kvällar och mina helger fria..

Jag känner jue även att jag blir helt nipprig om ja inte får gå på innebandyn på en dag! Helgen är jue helt förstörd när det inte blir nå match...

Så pass bra må ja av det, och så mtk behöver ja den!

Mkt tack vare mina tränare som har lyssnat och peppat mej till att gå.

om jag inte orkade träna en dag så försökte dom få mej till att gå dit å titta iaf, å det har jue visat sej bara vare posetivt! :P

För nu orkar ja inte låta bli att träna! :P


Jaja så är det med det =)

Undra om man ska fortsätta å plocka lite här hemma?

Försöker straffa mej själv med att ja inte får tvätta förns det är dammsugat här hemma! :P hehe..

Å kläder måste ja jue ha! hade vare perfekt å fått lite tränings kläder tvättade nu å, har jue lite uppehåll ti söndag... :P


Få se om de blir lite tacos ikväll.. .Mjaaoo så gött =)



HEj!   Mina fina   

Av Angelica - 19 februari 2010 16:35

Jaaa tusan, nu märks det att man har tränat mkt..

Är helt slut i ryggen, skulle va riktigt skönt med en rejäl omgång massage!

Har blivi så här trött i ryggen efter matchen sist... Då det knaka till lite för mkt.. :S

Men jag har inte ont, utan bara känner mej trött..

Dryyyygt! men får vila från innebandyn idag och i morgon =)

Så ja e nog pigg igen ti på söndag, då möter vi mora hemma, baaa dom ligger 2:a i serien, men sist vi spela mot dom så gick de väldigt bra men vart förlust för oss.. 

Så vi får hoppas att det går ännu bättre i morgon =)

Alla brukar vara så sjukt taggade när vi spelar mot mora =)

Inte så konstigt heller.. :P Alla vill spöa dom... hihi..


Njaaa annars då?

Ja försöker hitta städ orken, har tappa bort den totalt.

Men ja måste, skulle va skönt å få de dammsugat iaf innan bäbisarna kommer =)

Trulsa går runt här nu å är jätte tjockis =) Det är ca en vecka kvar nu, så dom kan jue igentligen komma när som helst.

Sååå spännande de ska bli! :D


Yeeeah, nää undra om man ska göra ett försök ti å hitta på lägenheten??

Tror de ja.....


Hej!

Av Angelica - 17 februari 2010 13:16

Vad glad ja blir när man loggar in såhär på bloggen å ser så fina komentarer =)

Tack så mkt! Helena ja älskar dej också massor!!! :D

Och hade det inte varit för dej så hade jag aldrig kunna påbörjat det här arbetet och inte kunna mått såhär bra på väldigt länge =)


Det som är det underbaraste är att ja känner mej som en människa nu, en behövd människa!

Jag tror inte längre att ja är en värdelös individ som bara är till för att spotta och sparka på.

Jag är en människa som inte längre tar nå skit från nån annan, jag vet vad jag är värd och det finns ingen som kan ändra på det.

Ångesten kommer och går, men absolut inte med samma styrka, och stannar inte lika länge.

Men under den tiden som ja brottas med min ångest så finns det nu en inre styrka där jag vet att jag kommer att klara det, där jag vet att jag älskar mej själv, och att ångesten bara testar på alla sätt och vis att bryta min mur, men det går inte.

Min mur mot allt det onda är för stark, det onda kan inte bryta igenom den nå mera.

En sväng kanske, men de blir utkastad rätt så snabbt igen..


Det finns så mkt ja vill skriva igentligen, men helt plötsligt så tappa jag orden helt.

men dom kommer nog tillbaka sen nångång..


Helena! Jag älskar dej obeskrivligt mkt!  

Presentation

Omröstning

Lider du av nå psykiska svårigheter så som ångest eller depression?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards